Vælger flaske fra

15. juli 2022

Alder:
7 mdr.

Vælger flaske fra

Hej Helen :-)

- tak for en god brevkasse

Jeg skiver da min søn på snart 7,5 måned er kommet rigtig godt igang med skemad og faktisk også er starter i dagpleje for 14 dage siden hvilket går rigtig godt dog er han siden vi startede skemad sådan for alvor virkelig begyndt at sige nej til flaske og nu på et niveau der gør mig bekymret øv øv :(

Fx i dag har set således ud:

05.00 - flaske (130ml) (nogle dage vågnet han ikke efter denne her og så er jeg heldig at han tager en flaske kl 8)

06.30 - Grød + vand af kop

08.00 - Lur ( tilbydes flaske - men siger fra i dag)

10.00-10.30 - skemad + vand af kop

12.00 - Lur ( tilbydes flaske - tog kun 30ml)

14.00 - ( tilbydes flaske hvis der ikke er drukket en ...

Annonce

... “god” flaske kl 12.00) ellers lidt gnave frugt + vand af kop

15.30-16.00 (puttes til lur hvis middagsluren ikke er en lang lur og tilbydes flaske) (siger fra)

17.30-17.45 - Aftensmad + vand af kop

19.30 - Godnat + flaske (siger fra)

21.00 (giver drømme flaske i desperation :-D tog 100ml)

23.00 (giver drømme flaske igen) (160ml)

Jeg giver drømme flaske lidt i desperation for at få noget væske i ham nogle gange synes jeg det ville være nemmere at amme så man ikke gik “så meget op” i ml..

Jeg tænker jo det er fint at han er begyndt selv at sige fra jeg tænker jo bare at han siger nej til flaske lidt for meget i forhold til væske indtag??

Håber du har nogle tanker du vil dele med mig :-)

Hilsener herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina